ראה"מ הצהיר: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת החטופים"

    שלמה ריזל No Comments on ראה"מ הצהיר: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת החטופים"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הצהרה לתקשורת ואמר: "עזה מכותרת. חיסלנו אלפי מחבלים מעל הקרקע ומתחת לקרקע. החמאס מגלה שאנחנו מגיעים למקומות שהוא לא חלם שנגיע אליהם. אם חיזבאללה יבחר להיכנס למלחמה, הוא יעשה את טעות חייו. שוחחתי עם הצלב האדום – חובתם החוקית היא להחזיר את החטופים. לא תהיה הפסקת אש בלי זה" • צפו בדבריו המלאים

    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב:

    ״אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם על המשך המלחמה. בדרום – המלחמה ברצועה מתקדמת בעוצמה שהחמאס מעולם לא הכיר. העיר עזה מכותרת. אנחנו פועלים בתוכה, אנחנו מעמיקים את הלחץ על חמאס מדי שעה, מדי יום.

    עד כה חיסלנו אלפי מחבלים, מעל הקרקע – ומתחת לקרקע. ביניהם חיסלנו רבי מרצחים שתיכננו וביצעו את הטבח הנורא בשבת השחורה לפני חודש. מאז תחילת התמרון הקרקעי השמדנו אין ספור מפקדות, מנהרות, בסיסים ומתקנים של החמאס. החמאס מגלה שאנחנו מגיעים למקומות שהוא לא חשב שנגיע אליהם והמערכה נמשכת.

    אני בא עכשיו מלוחמינו בבסיס צאלים. חלקם היו בעוטף עזה ולחמו בגבורה בלתי רגילה ביום הראשון ללחימה. אחר כך הם לחמו באותה נחישות ובאותה גבורה בצפון. עכשיו הם נערכים לכניסה לרצועה, כשהם מצוידים בשני יתרונות אדירים: הראשון – הלקחים שצה״ל מפיק בשיטתיות ובחוכמה רבה מפעולות כוחותינו בתוך עזה, לקחים שמשפרים עוד יותר את תוצאות הלחימה. היתרון השני, והחשוב אף יותר – הם מצוידים ברוח לחימה שאין שנייה לה. יש להם נחישות בלתי רגילה, יש להם אמונה ויש להם מעל הכל שליחות, הם מגינים על הבית. אני מצדיע להם, כל עם ישראל מצדיע להם.

    בצפון – אנו פועלים בהגנה ובהתקפה. אנחנו נמשיך להגן על גבולנו. לא נשלים עם מציאות שבה חיזבאללה או עושי דברו חמאס-לבנון יפגעו ביישובינו ובאזרחינו. אנחנו נמשיך לענות באש חזקה על כל התקפה נגדנו; תקפנו מטרות רבות של חיזבאללה, חיסלנו מחבלים רבים. אני שב ואומר: אם חיזבאללה יבחר להיכנס למלחמה – הוא יעשה את טעות חייו.

    בנושא חטופינו – שוחחתי עם נשיאת הצלב האדום. דרשתי ממנה שהצלב האדום יפעל לשחרור מיידי של חטופינו, זה מתחייב בחוק הבינלאומי. כמו כן, דרשתי מהצלב האדום לממש את חובתו ולבקר באופן מיידי את כל החטופים כדי לוודא את שלומם ובריאותם.

    אתמול כינסתי את כל השגרירים הזרים בישראל. קראתי להם להצטרף לדרישת ישראל לשחרור מיידי של כל החטופים. אמרתי להם שחטיפתם היא פשע מלחמה. אני חוזר ומבהיר, לאויבינו ולידידינו כאחד: לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו.

    אני פונה מכאן למשפחות החטופים שנמצאות בסיוט מתמשך: אני רוצה שתדעו – אנחנו פועלים בכל האמצעים ובכל החזיתות כדי להשיב את יקיריכם – יקירינו – הביתה. הפעולה הצבאית היא חלק חיוני במאמץ זה.

    בחזית המדינית – אנחנו פועלים סביב השעון כדי לספק לצה״ל מרחב תמרון בינלאומי לטובת המשך הפעילות הצבאית. אנחנו מביאים הנה מנהיגים ממדינות מרחבי העולם. אני נפגש איתם, אני מראה להם את הזוועות של החמאס. אני מראה להם את הגבורה של אזרחינו ושל חיילינו. אני אומר להם: המלחמה שלנו היא המלחמה שלכם. כי אם אנחנו לא ננצח, אתם הבאים בתור. ואני תמיד מוסיף: אנחנו ננצח. אנחנו לא נעצור עד לניצחון.

    אני עומד בקשר רצוף עם נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן. אנחנו מאוד מעריכים את תמיכתו, את התמיכה של הממשל האמריקני, את התמיכה של העם האמריקני.

    אזרחי ישראל, לפני חודש, ביום השחור של ה-7 באוקטובר, נכפתה עלינו מלחמה אכזרית על ידי אויב אכזרי מאין כמוהו, אויב שביקש לטבוח בנו. האויב הזה יוכה שוק על ירך. הוא יושמד. אנחנו נחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. עזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אני שב וקורא לאוכלוסיה האזרחית בעזה – תתפנו דרומה. אתם כבר עושים את זה, תשלימו את זה. כי אנחנו לא נעצור. אני מדגיש: אין כניסת דלק, אין כניסת פועלים ולא תהיה הפסקת אש ללא שחרור חטופינו.

    בנושא הכלכלי – ההנחיה שלי לממשלה ולשרים היא ברורה לחלוטין: לשחרר את כל החסמים, לפתוח את כל הברזים, לדאוג לכל הנפגעים, לדאוג לאזרחים, לדאוג לעסקים, לוודא שאף אחד לא יישאר מאחור. פינינו למעלה מ-100 אלף אזרחים מגבול הצפון והדרום. אנחנו פועלים להחזיר אותם. אנחנו פועלים קודם כל לשקם את הערים, את היישובים, את המושבים, את הקיבוצים. אנחנו נשקיע בזה את כל ההון הדרוש. את כל המאמץ הדרוש והלב הדרוש. אנחנו נותנים תשלום מלא ומוגדל למשרתי המילואים, פיצויים לעובדים, פיצויים לעסקים.

    ועוד דבר – העורף כחזית; ביקרתי היום בחמ״ל העיר אשדוד, ראיתי את החוסן של ההנהגה, ראיתי את החוסן של התושבים. אני מבקש לומר לכם אזרחי ישראל – החוסן שלכם, הנחישות שלכם להמשיך עד לניצחון, אלה נותנים לנו – לממשלה ולצה״ל – לחיילינו שבחזית – את הכוח להשלים את המשימה.

    אזרחי ישראל, לב כולנו עם משפחות הנרצחים, לב כולנו עם משפחות החטופים. אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות של לוחמינו שמסרו את נפשם למען המדינה שלנו. אנחנו מאחלים החלמה שלמה לפצועינו ומתפללים למענם. אנחנו נותנים גב חזק לחיילינו האמיצים. אני אומר לכם בוודאות – מתוך החושך והכאב, נצא חזקים יותר, נכונים יותר ומאוחדים יותר. יחד נילחם, ובעזרת ה׳ – יחד ננצח", סיים ראש הממשלה.



    0 תגובות